Każdy, kto chciał sprzedać mieszkanie lub dom, musiał zmierzyć się z tym problemem – znalezieniem platformy, na której jego ogłoszenie zobaczy jak najwięcej osób, co tym samym przełoży się na szybką sprzedaż. Można oczywiście robić to na wiele sposobów, bowiem opcji jest w tych czasach pod dostatkiem, ale sztuka w tym, aby wykonać to jak najszybciej, jak najlepiej i jak najmniejszym kosztem. Idealnym miejscem do tego typu transakcji jest internetowy portal ogłoszeniowy.

Rynek nieruchomości w Polsce nie należy do najmniejszych, w związku z czym codziennie dochodzi na nim do bardzo wielu transakcji. Branża od kilku lat nie notuje jakichś znaczących spadków, a wręcz przeciwnie, dlatego też sprzedających mieszkania, domy czy inny rodzaj nieruchomości jest dostatecznie dużo. Tyczy się to zarówno rynku pierwotnego, jak i wtórnego. Taka sytuacja sprawia, że również i portale ogłoszeniowe tej branży mogą zaobserwować wzrost zainteresowania swoimi usługami.

Internetowy portal ogłoszeniowy nie jest narzędziem rewolucyjnym, podobne podmioty istniały także przed erą Internetu, ale rozwój i globalizacja nie pozostawiły żadnych złudzeń co do tego, która forma ogłaszania się przetrwa. W polskiej sieci takich portali jest kilkanaście, ale my postanowiliśmy przyjrzeć się bliżej pięciu największym graczom na rynku.

Zobacz także: Kupno mieszkania z pośrednikiem – wady i zalety

Nie ma użytkownika Internetu chcącego sprzedać lub kupić mieszkanie (nieważne czy nowe, czy nie), który nie trafiłby na jeden z takich portali. Mogło się to stać samoistnie po wpisaniu odpowiedniej frazy w wyszukiwarkę. Z ogłaszania się na portalach korzystają wszyscy – osoby prywatne, deweloperzy, a także agenci nieruchomości. Dla tych ostatnich jest to po prostu narzędzie pracy. Mnogość takich platform ogłoszeniowych wcale nie ułatwia zadania – trzeba dokonać mądrego wyboru, na którym z nich chcemy dodać ogłoszenie, aby dobrze wydać swoje pieniądze i jak najszybciej sprzedać nieruchomość.

otodom.pl
Prawdziwe centrum usług branży nieruchomości. Portal należy do grupy Naspers, istnieje na rynku już ponad 10 lat i jak wynika z badania przeprowadzonego przez Agencję PBS, jest najpopularniejszym serwisem ogłoszeniowym w Polsce. Ponad 90% użytkowników sieci, którzy szukają mieszkania lub chcą je sprzedać, trafia na otodom.pl. Serwis oferuje także zamieszczanie ogłoszeń dotyczących nie tylko kupna i sprzedaży, ale także wynajmu – mieszkań, pokoi, biur czy lokali.

W miarę rozwoju portal umożliwił reklamowanie swoich usług dowolnym firmom związanym z branżą nieruchomości. Ogłoszeniodawcy mogą liczyć na szereg narzędzi wspomagających sprzedaż i dotarcie do potencjalnego klienta. Wszystko zależy od przeznaczonego na te działania budżetu. Niektóre działania będą znane użytkownikom portali z grupy Allegro. Baza ogłoszeń naprawdę jest pokaźna (miesięcznie ten serwis odwiedza ponad milion użytkowników), a więc szansę na dotarcie z ofertą do szerokiego grona odbiorców jest największa. Pozycję hegemona zdobył bardzo szybko i póki co jej nie oddaje.

dom.gratka.pl
Drugim najchętniej odwiedzanym portalem ogłoszeniowym przez Polaków jest należący do grupy Polskapresse serwis Gratka.pl. Jest on najstarszym serwisem w tym zestawieniu, ponieważ ogłoszenia można dodawać na nim już od ponad 14 lat. Tutaj również znajdziemy funkcje podobne do tych z otodom.pl, ale jest też parę różnic.

Portal udostępnia pośrednictwo i porady ekspertów. Położono tu większy nacisk na współpracę z biurami oraz agentami nieruchomości. Jakby tego było mało, użytkownik ma do dyspozycji szereg poradników i branżowych artykułów. Portal dom.gratka.pl może pochwalić się zbliżonymi statystykami odwiedzin do lidera rankingu, choć oczywiście są one nieco niższe. Mimo to nie można odmówić tej platformie ugruntowanej pozycji.

Zobacz także: Wymarzone mieszkanie – od czego zacząć poszukiwania?

OLX.pl
Znany dawniej pod nazwą Tablica.pl popularność zdobył jako portal stricte ogłoszeniowy. Rozwój i rosnąca popularność wpłynęła także znacząco na dział nieruchomości. W tym momencie na OLX.pl znajdziemy bogatą bazę ogłoszeń sprzedaży i wynajmu mieszkań, domów i lokali. Większość bazy stanowią ogłoszenia dotyczące rynku wtórnego, ale nie brakuje tam ofert nowych mieszkań. Wachlarz narzędzi dla sprzedających nie jest tak rozbudowany jak w dwóch powyższych przypadkach, ale zamieszczaniem ogłoszeń na tym portalu przemawiają statystyki, czyli wyświetlenia oferty przekierowania bezpośrednio do ogłoszeniodawcy.

domy.pl
Portal szczyci się tym, że posiada w swojej bazie ponad milion ogłoszeń. I rzeczywiście jest w czym wybierać. Możemy znaleźć tu ogłoszenia nowych inwestycji od deweloperów, jak i od osób prywatnych. Nie brakuje również działek budowlanych. Plusem jest bardzo przejrzysty wygląd serwisu, który do maksimum ułatwił poruszanie się po nim.

oferty.net
Nasze zestawienie zamyka portal oferty.net. Oferty sprzedaży, wynajmu, domy, działki, garaże, a nawet oferty z zagranicy. Dział informacji, projekty domów, ale także informacje o przetargach. To wszystko znajdziemy w tym serwisie. Dodatkowo możemy skorzystać z porównywarki kredytów, gdyby decyzja o zakupie mieszkania zbliżała się wielkimi krokami.

Najważniejszą statystyką dotyczącą portali ogłoszeniowych jest liczba bezpośrednich przekierowań do potencjalnego kontrahenta. Im więcej ofert, tym większy ruch, a im większy ruch, tym prawdopodobieństwo udanej transakcji jest większe. Na dalszym planie są statystyki odwiedzin, a także dobór narzędzi dla ogłoszeniodawców. Aby jeszcze zwiększyć swoje szanse na sprzedaż nieruchomości, można zamieścić ogłoszenie na kilku takich portalach. I wielu tak robi.

Share This