Home branding
5 (100%) 1 vote

Jest personal branding, employer branding i home branding. I choć każdy branding oznacza coś innego, wspólnych punktów jest bardzo wiele. Wszystko w home brandingu rozbija się o jedno – o stworzenie wizerunku inwestycji lub nieruchomości, którą zamierzamy sprzedać. Rzecz tak prosta w teorii okazuje się trudniejsza w praktyce.

Jeśli spojrzeć na statystyki rynku deweloperskiego w Polsce można powiedzieć, że deweloperzy przeżywają hossę. Powstaje rekordowa liczba mieszkań, w związku z czym rosną również ich wpływy. Wydawać by się mogło, że sprzedać mieszkanie lub nawet całe osiedle jest w tych czasach bajecznie łatwo, ale oczywiście nie będzie to prawdą.

Skuteczny home branding pozwala stworzyć wizerunek inwestycji, na którą chętnie zdecydują się nasi klienci. Zanim jednak to zrobią, muszą się o niej dowiedzieć i musi ona wydać się im interesująca. Jak można to zaplanować?

Nie zawsze o powodzeniu decyduje cena lub lokalizacja, choć oczywiście są to dwa najważniejsze czynniki, które w dodatku się uzupełniają – jedno wpływa na drugie i odwrotnie. Przy obecnie powstającej liczbie mieszkań w sąsiednich lokalizacjach często ich ceny różnią się minimalnie. Co wtedy decyduje o sukcesie w sprzedaży?

Dotarcie do grupy docelowej

Warto stworzyć grupę docelową, do której propozycja będzie kierowana w największym stopniu. Czy będą to ludzie młodzi, czy młode małżeństwa, a może inwestycja będzie zachęcać seniorów? Dopiero po ustaleniu grupy docelowej możemy rozpocząć działania brandingowe.

Oczywistym jest wystawienie ogłoszenia na portalach, ale ogłoszenie to musi być dobrze zredagowane. Musi być przejrzyste i zawierać wszystkie informacje podane w sposób przystępny. To podstawa, ale w przeciwnym razie potencjalny klient może czuć się do danej inwestycji uprzedzony. Bogata oferta sprzedaży inwestycji musi być również wyposażona w profesjonalne zdjęcia.

Zaufaj specjalistom

Istnieje szereg rozwiązań marketingu tradycyjnego, za pomocą którego można skutecznie inwestycję wypromować, ale my skupimy się na tym internetowym.

  • strona internetowa – możesz stworzyć responsywną stronę internetową poświęconą tylko i wyłącznie Twojej nowej inwestycji
  • opis? Jest. Zdjęcia? Są. To może wizualizacje 3D? To pozwoli jeszcze lepiej poznać inwestycję potencjalnym klientom
  • wideo – możliwości jest tu naprawdę sporo. Możesz zdecydować się np. na nagrywanie postępu inwestycji z drona, a potem złożyć to w ciekawy film

Dobrym rozwiązaniem będzie powierzenie komunikacji internetowej specjalistom, czyli agencjom marketingu internetowego. Kampania w mediach społecznościowych pozwoli na dotarcie do szerokiej grupy odbiorców, a skuteczna komunikacja przyczyni się do sprawnej obsługi klienta. Ciekawym pomysłem może być też content marketing, czyli publikacja wysokiej jakości artykułów na portalach tematycznych. Dobrze napisany tekst może zachęcić do odwiedzenia strony lub profilu inwestycji w mediach społecznościowych, a w konsekwencji do sprzedaży np. mieszkania. Warunek jest tutaj – i to będziemy powtarzać – jakościowa publikacja.

Pomysłów na dotarcie do klienta poprzez home branding jest sporo. Cała sztuka polega na tym, aby wybrać odpowiednie narzędzia i rozwiązania i wykorzystać je w taki sposób, aby efekt był wymierny.

Share This